دستگاه تیوپ پرکن

امروزه از تیوپ پرکن برای پر کردن انواع تیوپ های غذایی، آرایشی، بهداشتی، دارویی، شیمیایی، صنایع رنگی و … استفاده می شود. انواع مایعات غلیظ مثل خمیر دندان، شامپوها، مواد کرمی، پماد ها، لوسیون ها، سس ها، شکلات ها و… را می توان به کمک دستگاه تیوپ پرکن و یا دستگاه های پرکن روتاری بسته بندی کرد.

دستگاه پرکن مایعات و دستگاه تیوپ پرکن در صنایع مختلف به کار گرفته می شوند. این دستگاه کیفیت محصولات بسته بندی شده را افزایش می دهند. علاوه بر این، استفاده از این دستگاه بسیار بهداشتی تر و ایمن تر است. دستگاه پرکن تیوپ باعث افزایش زیبایی ظاهر بسته بندی می شود . همچنین بسته بندی تیوپی شکل محصولات باعث افزایش ماندگاری آن ها نیز خواهد شد.

دستگاه تیوپ پرکن خمیر دندان

پرکن تیوپ

پرکن تیوپ آلومینیومی

پرکن تیوپ

پرکن تیوپ آلومینیومی

پرکن تیوپ

دستگاه تیوپ پرکن

مشخصات و ویژگی های دستگاه

مشخصات و ویژگی های مختلف این دستگاه با توجه به نوع مدل آن متفاوت است. برخی از انواع مدل های این دستگاه دارای پیستون های ویژه هستند که به کمک آن سرعت بسته بندی محصولات افزایش پیدا خواهد کرد. معمولاً در بیشتر مدل های این دستگاه قابلیت تنظیم حجم و مقدار مواد وجود دارد، به همین خاطر تمامی مراحل بسته بندی با دقت و کیفیت بالا انجام خواهد گرفت. جنس بدنه این دستگاه نیز با توجه به کارایی آن متغیر است. معمولاً برای رعایت هرچه بهتر نکات بهداشتی و افزایش کیفیت محصولات از فلز استیل برای ساخت بدنه دستگاه استفاده می کنند؛ زیرا فلز استیل تمایل کمی برای واکنش پذیری با مواد مختلف دارد.

انواع تیوپ پرکن

امروزه به دلیل کاربرد وسیع این دستگاه در صنایع مختلف، انواع مدل های آن با قابلیت های بسیار ویژه تولید می شوند. هر کدام از انواع دستگاه های پرکن تیوپی مشخصات ویژه ای دارند که مشتری قبل از خرید باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشد. این دستگاه از نظر قابلیت و امکاناتی که دارد به صورت تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و یا دستی تقسیم بندی می شود.

انواع مدل های دستگاه تیوپ پرکن با توجه به غلظت مایعات نیز با یکدیگر متفاوت هستند؛ زیرا برخی از مدل های این دستگاه تنها برای پرکردن مایعات رقیق استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر برای مایعات غلیظ به کار می رود.

دستگاه تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک

تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک

تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این دستگاه تا حد زیادی به مکانیسم به کار گرفته شده در آن وابسته است. سرعت پر کردن بسته ها با این دستگاه معمولاً پایین تر از نمونه های تمام اتوماتیک است، ولی با این وجود برای کارخانه هایی که تعداد محصولات تولیدی خیلی زیادی ندارند، انتخاب مناسبی است و هزینه خرید مناسب تری نسبت به مدل پرکن مایعات اتوماتیک دارد.

تیوپ پرکن تمام اتوماتیک

دستگاه تیوپ پرکن تمام اتوماتیک

دستگاه تیوپ پرکن تمام اتوماتیک به کمک جدیدترین فناوری های روز دنیا طراحی شده است. این دستگاه کارایی بسیار ویژه ای دارد، به همین خاطر افراد زیادی متقاضی تهیه این دستگاه هستند. قیمت خرید دستگاه پرکن تمام اتوماتیک نسبت به سایر مدل های این دستگاه بالاتر است، ولی در مجموع کار با این دستگاه بسیار آسان است و خرید آن مزایای بسیار زیادی را برای مشتری به همراه خواهد داشت. تمام عملکرد این دستگاه به صورت اتوماتیک مدیریت می شود. برای مثال تمام تیوپ ها بدون دخالت نیروی انسانی در قالب مخصوص قرار داده می شوند. بنابراین دیگر نیازی به استخدام نیروی انسانی در بخش پرکردن تیوپ محصولات نخواهد بود. این دستگاه برای بسته بندی اکثر محصولات تیوپی شکل، مناسب است.

دستگاه تیوپ پرکن دستی

تیوپ پرکن دستی

تیوپ پرکن دستی، عملکرد بسیار ساده ای دارد. امروزه از این دستگاه در صنایع مختلفی استفاده می شود. بسیاری از افراد انتخاب دستگاه دستی را به سایر مدل های پیشرفته این دستگاه ترجیح می دهند؛ زیرا این افراد معمولاً تعداد محصولات تولیدی محدودی دارند و به دنبال انتخاب دستگاهی با کیفیت و مقرون بصرفه هستند. این دستگاه معمولاً ابعاد کوچکی دارد به همین خاطر در هر جایی که بخواهید می توانید آن را نصب کنید.

هنگام کار با دستگاه دستی، حضور اپراتور یا نیروی انسانی الزامی است؛ زیرا بخش زیادی از مراحل بسته بندی هنگام کار با این دستگاه باید توسط نیروی انسانی انجام بگیرد. سرعت بسته بندی محصولات با استفاده از این دستگاه بسیار پایین است به همین خاطر معمولاً کارگاه های کوچک از این دستگاه استفاده می کنند. دستگاه تیوپ پرکن دستی، سرعت بسیار پایینی نیز دارد. علاوه بر این کیفیت محصولات بسته بندی شده با این دستگاه به نسبت دستگاه پرکن اتوماتیک بسیار ضعیف تر است.

تیوپ پرکن سیلندر پیستونی

انواع مایعات غلیظ و یا نیمه غلیظ را می توان به کمک دستگاه نیمه اتوماتیک سیلندر پیستونی ، بسته بندی کرد. امروزه انواع مدل های نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک این دستگاه در بازار موجود است. میزان حجم سیلندر این دستگاه نیز با توجه به نوع مدل دستگاه متغیر است. مشتری می تواند بر حسب نیاز تعداد نازل های این دستگاه را به دلخواه سفارش دهد. لازم به ذکر است که هر چقدر تعداد نازل های دستگاه بیشتر باشد، آنگاه سرعت پر کردن بسته ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

دستگاه های پرکن مایعات در تعداد مختلفی نازل ساخته و طراحی میشوند که شما می توانید از طریق لینک زیر انواع آن ها را بررسی و مشاهده بفرمایید :

تیوپ پرکن خمیردندان

تیوپ پرکن خمیردندان

پرکن تیوپ خمیر دندان، کرم و پماد از سرعت و دقت لازم برای پر کردن تیوب‌های مختلف برخوردار است. این دستگاه ‌ها در انواع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می ‌شوند. پرکن مایعات تیوبی به سیستم‌های بسته بندی، سیستم‌های واکشی و پرکن هوشمند مجهز است. به علاوه امکان شستشوی این دستگاه‌ها وجود دارد.

دستگاه‌های پرکن تیوبی دارای سیستم‌های مکانیکی و پنوماتیکی هستند. همچنین این دستگاه‌ها مجهز به کنترل‌های کامپیوتری اند، به همین علت تیوپ ‌ها را با دقت و موثر پر می‌کنند. راندمان بالای این دستگاه‌ها از هدر رفت مواد جلوگیری می‌کند. به طور کلی خصوصیات همه تیوب پرکن‌ها به شرح زیر است:

  • سرعت: سرعت تیوب پرکن‌ها با توجه به ظرفیت تیوب و نوع دستگاه متغیر است. دستگاه‌های اتوماتیک قادر هستند هر دقیقه ۱۰۰ تیوب را پر کنند.
  • همه تیوب پرکن‌ها به یک اندازه دقیق نیستند و تنظیمات و نوع دستگاه تعیین کننده دقت آن دستگاه است. دستگاه‌های اتوماتیک از دقت و سرعت بیشتری برخوردار هستند.
  • ایمنی تیوب پرکن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ایمنی این دستگاه موجب تولید محصول بهداشتی می‌شود و از صدمه دیدن اپراتور نیز جلوگیری می‌کند.
مزیت‌ های خرید پرکن خمیردندان

دستگاه پرکن خمیردندان

 

استفاده از دستگاه پرکن تیوپ خمیر دندان فواید فراوانی دارد. از جمله فواید این دستگاه، کاهش هزینه تولید، افزایش تولیدات، کاهش دخالت دست، افزایش بازدهی و کاهش اتلاف مواد است. همچنین استفاده از پرکن تیوپ خمیر دندان با رعایت اصول بهداشتی، کیفیت محصول را افزایش می‌دهد.

خصوصیات، نحوه عملکرد و فواید پرکن تیوب، آن را به وسیله‌ای ضروری در صنایع آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده ‌است. پرکن تیوپی روند تولید را بهینه می ‌کند، کاهش هزینه ‌های تولید را به دنبال دارد و موجب تولید محصولاتی با کیفیت و استاندارد می ‌شود. تیوپ پرکن‌ها در روند بسته بندی محصولات کمک بزرگی به تولیدکنندگان کرده اند. این دستگاه ظاهر و ماندگاری بسته بندی را ارتقا داده و به این ترتیب روند سوددهی را افزایش می دهد. تیوپ ‌های لمینت، پلاستیکی و آلومینیوم استفاده از محصول را تسهیل می‌کنند و باعث تولید محصولاتی استاندارد و بهداشتی می‌شوند. تیوپ انتخابی باید با محصول سازگار باشد و واکنش شیمیایی مضری به دنبال نداشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده تیوب پرکن خمیر دندان کدامند؟
  • بخش پرکن: وظیفه این بخش پرکردن تیوپ ‌ها از خمیر دندان است. بخش پرکن شامل پیستون و سیلندر می‌ شود. پیستون با ایجاد فشار خمیر دندان را داخل تیوب قرار می‌ دهد.
  • بخش دوخت: دوختن درب تیوپ به وسیله این بخش انجام می‌شود. دو لایه چسبی که در بخش دوخت وجود دارد، برای چسباندن درب تیوپ به بدنه به کار می‌رون.د این دو لایه با حرارت، ذوب شده و موجب چسبیدن درب تیوپ به بدنه می‌شود.
انواع تیوپ پرکن های خمیر دندان

تیوپ پرکن خمیردندان

تیوپ پرکن خمیر دندان در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر کدام  از آن ها فواید و معایبی دارند. در این بخش انواع تیوپ پر کن های خمیر دندان را معرفی می کنیم.

  • تیوپ پر کن ساده و دستی

ساده‌ترین نوع دستگاه تیوپ پرکن، نوع ساده آن است که با هزینه کم ‌تری در مقایسه با تیوپ پرکن‌های دیگر امکان تهیه آن وجود دارد. برای استفاده از این دستگاه نیاز به اپراتور انسانی است و با فشار دادن دکمه‌ای، تیوپ پر از خمیر دندان می ‌شود. تیوب پرکن خمیر دندان برای محصولاتی با حجم کم مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

  • پرکن خمیر دندان نیمه اتوماتیک

این دستگاه به سادگی تیوب پرکن دستی نیست؛ ولی برخی از کارها همچنان به وسیله اپراتور انسانی انجام می‌ شود. برای محصولاتی با حجم متوسط از دستگاه‌های نیمه اتوماتیک استفاده میکنند. دقت و سرعت از ویژگی ‌های پرکن نیمه اتوماتیک است.

  • پرکن خمیر دندان اتوماتیک: این دستگاه‌ کاملاً اتوماتیک است و تمام کارها به صورت ماشینی انجام می‌شود. بیشترین سرعت و دقت را از بین تیوب پرکن‌ها، مربوط به دستگاه‌های اتوماتیک است. از این دستگاه اغلب برای حجم بالای محصولات استفاده می‌شود.

در انتخاب دستگاه تیوپ پرکن خمیر دندان عواملی مانند جنس دستگاه، حجم تولیدات و سرمایه اولیه باید مورد توجه قرار بگیرند.

تیوپ پرکن چیست؟

دستگاه تیوپ پرکن یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین تجهیزات در صنایع مختلف است. امروزه به کمک قابلیت های این دستگاه، محصولات در تیوپ به شکل کاملاً زیبا و حرفه ای بسته بندی می شوند. استفاده از این دستگاه باعث افزایش فروش محصولات کارخانه ها نیز شده است. این دستگاه پرکاربرد مطابق با جدیدترین و تخصصی ترین علوم مهندسی طراحی و ساخته شده است، به همین خاطر از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. امروزه به کمک این دستگاه، تحول بسیار عظیمی در صنعت بسته بندی محصولات مختلف ایجاد شده است، این دستگاه در افزایش کیفیت محصولات بازار نیز نقش بسیار چشمگیری دارد.

طراحی پرکن تیوپ

طراحی دستگاه تیوپ پرکن حساسیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه معمولاً با توجه به نیاز مشتری و انتظارات او طراحی می شود. تنوع بسیار بالایی در طراح مدل های مختلف این دستگاه وجود دارد. بر همین اساس مشتری می تواند با توجه به نوع و تعداد محصولات تولیدی خود، بهترین دستگاه پرکن را سفارش دهد.

راهنمای خرید

امروزه خرید این دستگاه و یا دستگاه پرکن مایعات برای افزایش سرعت پر کردن مایعات ضرورت دارد. دستگاه پرکن مایعات در صنایع مختلف برای بسته بندی راحت تر مایعات با درجه غلظت مختلف استفاده می شود. هنگام خرید این دستگاه باید به یکسری نکات توجه ویژه ای شود. مشتریان باید برای انتخاب دستگاه پرکن مناسب ابتدا نوع بسته و محصولات خود را در نظر بگیرند تا از این طریق بتوانند دستگاه پرکن مناسبی را برای بسته بندی راحت تر محصولات انتخاب کنند. مشتری دستگاه پرکن مناسب را باید براساس نوع ماده و درجه ویسکوزیته آن انتخاب نماید. لازم به ذکر است که این دستگاه از نظر تکنولوژی نیز انواع مختلفی دارد. بر همین اساس مشتری باید با توجه به تعداد محصولات تولیدی کارخانه خود، دستگاه اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک را خریداری کند.

ایمنی دستگاه تیوپ پرکن

تمامی قسمت ها و اجزای دستگاه پرکن تیوپی در پشت یک حفاظ ویژه شیشه ای جایگذاری شده اند، به همین خاطر افرادی که با این دستگاه کار می کنند از هرگونه آسیب و صدمه در امان خواهند ماند. لازم به ذکر است که در صورت باز شدن درب حفاظ، دستگاه به صورت خودکار خاموش خواهد شد و فعالیت خود را ادامه نخواهد داد. کاربران می توانند به کمک قسمت کنترل گر، میزان سرعت، درجه حرارت و … را در این دستگاه تنظیم کنند. قسمتی  از این دستگاه دائماً در تماس مستقیم با مواد غذایی، دارویی، بهداشتی، آرایشی و … قرار می گیرد. بر همین اساس معمولاً جنس این بخش ها از فولاد و یا استیل انتخاب می شود تا تغییر ماهیت ندهد و  یا دچار زنگ ضدگی نشوند.

اجزا تشکیل دهنده دستگاه

دستگاه تیوپ پرکن از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل داده می شود. یکسری از مهمترین اجزای این دستگاه شامل  بخش پرکن، مخزن تیوپ، ته بند، بخش تاریخ زن تیوپ، قسمت کنترل گر، نازل های مختلف و … می باشد که مسلماً قطعات ذکر شده در انواع مدل های این دستگاه ممکن است متفاوت باشند. تمامی قطعات به کار گرفته شده در این دستگاه باید از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشند؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است، دستگاه خریداری شده، طول عمر چندان زیادی نداشته باشد و مدام دچار آسیب شود. وجود هرگونه نقص و ایراد در دستگاه تیوپ پرکن زمینه ساز ایجاد اختلال در روند کار کارخانه خواهد شد و هزینه بسیار زیادی را برای کارفرما به دنبال خواهد داشت. بنابراین هنگام خرید این دستگاه باید به کیفیت قطعات آن توجه ویژه ای داشته باشید.

قیمت تیوپ پرکن

قیمت دستگاه تیوپ پرکن دستی به نوع مدل دستگاه و کیفیت آن بستگی دارد. به طور کلی هرچقدر که امکانات این دستگاه بیشتر باشد، آنگاه هزینه خرید آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت خرید دستگاه پرکن تمام اتوماتیک نسبت به دستگاه پرکن دستی بیشتر است؛ زیرا دستگاه پرکن تمام اتوماتیک عملکرد بسیار بهتری دارد و به کمک قطعات و تجهیزات بسیار پیشرفته و جدید طراحی شده است. قیمت این دستگاه ها ثابت نیست و با افزایش نرخ قیمت قطعات تشکیل دهنده آن ، افزایش پیدا خواهد کرد. بر همین اساس قبل از خرید انواع مدل این دستگاه باید از قیمت بروز این دستگاه اطلاعات دقیق بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *