دستگاه چسب زن کارتن برای بسته بندی انواع کارتن ها در سایز های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه صنایع مختلف برای بسته بندی محصولات گوناگون از کارتن، استفاده می کنند، به همین خاطر استفاده از این وسیله موجب تسریع سرعت بسته بندی محصولات خواهد شد. کارخانه های صنعتی که در طول روز، محصولات زیادی را تولید می کنند، باید از این وسیله برای افزایش کیفیت بسته بندی محصولات خود بهره مند شوند.

امروزه در صنف های گوناگونی از دستگاه چسب زن کارتن استفاده می شود ولی با این حال بیشترین کاربرد این وسیله مربوط به بسته بندی محصولات مختلف در صنایع است. شما می توانید انواع کارتن های کوچک و بزرگ با وزن های سبک و سنگین را به کمک این دستگاه به آسانی بسته بندی کنید. امروزه با کیفیت ترین دستگاه های چسب زن کارتن با استفاده از بهترین قطعات و تجهیزات، طراحی می شوند و در بازار در دسترس عموم قرار می گیرند.

 

دستگاه چسب زن کارتن

دستگاه چسب زن کارتن، یکی از بهترین و پرکاربردترین تجهیزات برای بسته بندی محصولات مختلف است. مشتری می تواند دستگاه مورد نیاز خود را به صورت تک فاز و یا سه فاز، سفارش دهد. امروزه وجود این دستگاه در صنایع مختلف الزامی است زیرا بدون شک برای حمل و نقل و آماده سازی انواع محصولات در صنایع از این دستگاه استفاده می شود.

دستگاه چسب زن کارتن
دستگاه چسب زن کارتن
چسب زن کارتن
دستگاه چسب زن کارتن
تمامی مراحل آماده سازی و بسته بندی محصولات، بدون وجود این دستگاه غیر ممکن است. استفاده از این دستگاه به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن بتوانید محصولات بسیار زیاد را با کیفیت بسیار بالا، بسته بندی کنید. این دستگاه یکی از اقتصادی ترین تجهیزات موجود برای آماده سازی کارتن های بسته بندی است. این دستگاه ها، طراحی های بسیار خاص و فوق العاده ای دارند به همین خاطر برای بسته بندی کارتن های مختلف در اشکال و وزن های متفاوت، قابل استفاده است. این دستگاه قسمت بالا و پایین کارتن را بدون ایجاد هیچ حبابی، چسب می زند. امروزه انواع چسب زن کارتن با تعداد موتور های متنوع، طراحی می شوند. برای مثال، چسب زن کارتن سه موتوره تمامی مراحل سایز بندی و بسته بندی محصولات را به کمک سه موتور انجام می دهد. معمولاً دو موتور در قسمت پایینی و یک موتور در بخش بالایی دستگاه قرار می گیرد. دستگاه سه موتور معمولاً کارتن ها را در عرض و ارتفاع 50 سانتی متری تنظیم می کند اما برای تعیین طول کارتن، عدد و ارقام مشخصی تعیین نیست.

انواع دستگاه چسب زن کارتن

امروزه به دلیل، افزایش صنایع مختلف، نیاز شرکت ها به استفاده از دستگاه چسب زن کارتن افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر طراحان و متخصصان، دستگاه چسب زن کارتن را در مدل های مختلفی طراحی و تولید کرده اند تا از این طریق مشتریان بتوانند متناسب با نیاز خود، دستگاه چسب زن کارتن مناسبی را خریداری کنند. طراحی چسب زن کارتن به دو حالت اتوماتیک و دستی انجام می شود . البته امروزه مدل های نیمه اتوماتیک این وسیله نیز در بازار دیده می شود. سایز و ابعاد این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت است، علاوه بر این میزان کیفیت و کارایی این دستگاه ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. این دستگاه ها فرایند بسته بندی و حمل و نقل کارتن ها را بسیار آسان تر می کند.

چسب زن کارتن دستی

دستگاه چسب زن کارتن دستی، یکی از ساده ترین و ارزان ترین مدل های دستگاه چسب زن است. امروزه چسب زن کارتن دستی را در انواع رنگ و شکل های مختلفی طراحی می کنند و کاربران بسیار زیادی به کمک این دستگاه می توانند به صورت دستی، دور تا دور کارتن را چسب بزنند.

سرعت بسته بندی به کمک دستگاه چسب زن کارتن دستی بسیار پایین است، اما با این وجود برای بسته بندی محصولات کارگاه های کوچک بسیار انتخاب مناسبی است. معمولاً از این وسیله در کارخانه و شرکت های بزرگ استفاده نمی کنند زیرا تمام مراحل بسته بندی توسط نیروی کار انسانی باید انجام گیرد بنابراین حجم زیادی از محصولات شرکت را نمی توان به کمک این دستگاه بسته بندی کرد.

از مزایای این دستگاه صنعتی این است که بسیار کم وزن و سبک بوده به همین دلیل کاربران می توانند، این دستگاه را به راحتی از جایی به جای دیگر حمل کنند و از آن استفاده نمایند. شرکت ها و کارخانه های کوچکی که میزان محصولات تولیدی آن ها کم است، می توانند با صرف هزینه کم و پایین، این دستگاه کاربردی را برای پیشبرد اهداف خود خریداری کنند. این دستگاه حجم کمی نیز دارد بنابراین فضای زیادی را در محیط کار، اشغال نمی کند.

معمولاً چسب زن کارتن دستی را از جنس پلاستیک می سازنند، این دستگاه دارای دسته مقاوم و سبک است، تا کاربر بتواند به راحتی آن را بر روی کارتن جابجا کند و چسب را به اطراف کارتن بچسباند. دستگاه چسب زن کارتن در انواع مدل های مختلفی طراحی می شود که هر کدام از مدل های این دستگاه، ویژگی های مخصوص به خود را دارند و قیمت خرید آن ها با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند، تعیین می شوند.

هر چقدر کیفیت و قابلیت های چسب زن کارتن دستی بیشتر باشد، آنگاه هزینه خرید این وسیله نیز افزایش پیدا خواهد کرد علاوه بر این نوع رنگ و زیبایی ظاهری این وسیله نیز در تعیین قیمت خرید آن اثر گذار است. نحوه کارکرد این وسیله تا حد زیادی به نیروی انسانی وابسته است، بنابراین برای بسته بندی محصولات باید نیروی های کار انسانی استخدام شوند.

بدنه دستگاه معمولاً از جنس آهن بسیار مقاوم ساخته می شود، اما برای قسمت دسته از پلاستیک استفاده شده است. این دستگاه دارای دو تیغه مخصوص برای برش دادن کارتن است که معمولاً تیغه های این دستگاه از جنس استیل انتخاب می شود تا در برابر رطوبت و عوامل محیطی مقاوم باشند.

هرکدام از مدل های دستگاه چسب زن کارتن برای انجام فعالیت های بخصوصی مناسب هستند بنابراین شرکت و یا کارخانه های مختلف باید با در نظر گرفتن نوع نیاز خود، نسبت به انتخاب و خریداری این دستگاه اقدام کنند.

چسب زن کارتن اتوماتیک

دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک، در صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و .. کاربرد گسترده ای دارد. این دستگاه بیشتر در کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ظرفیت این دستگاه برای بسته بندی محصولات بسیار بالا است. چسب زن کارتن اتوماتیک، تمامی مراحل بسته بندی محصول و آماده سازی کارتن را بدون دخالت نیروی انسانی با کیفیت بسیار بالا به انجام می رساند.

این دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک، طول و عرض کارتن را به صورت کاملاً استاندارد تنظیم می کند. بنابراین برای بسته بندی محصولات، دیگر نیازی به اپراتور و دخالت نیروی انسانی نیست. کیفیت عملکرد دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک با سایر دستگاه های چسب زن کارتن قابل قیاس نیست زیرا تمامی مراحل بسته بندی را با دقت و کیفیت بسیار بالایی انجام می دهد.

در این دستگاه ابعاد کارتن بسته بندی در قسمت عرض و ارتفاع دارای محدودیت است ولی طول می تواند در اندازه های مختلفی در نظر گرفته شود. این دستگاه در هر دقیقه حدود 40 کارتن را آماده می کند. بنابراین تمامی محصولات تولید شده در کارخانه در سریع ترین زمان ممکن، بسته بندی خواهد شد.

روش کار این دستگاه بسیار دقیق برنامه ریزی شده است. دستگاه بعد از قرارگیری کارتن بر روی تسمه، متناسب با ابعاد کارتن، تنظیم خواهد شد و سپس قسمت بالا و پایین کارتن به خوبی چسب زده خواهد شد و سپس کارتن آماده شده به سمت خروجی توسط نوار نقاله هدایت می شود.

دستگاه چسب زن اتوماتیک با سیستم الکترومکانیک ویژه ای که دارد به خوبی پاسخگوی نیاز کارخانه و صنایع بزرگ خواهد بود. افراد می توانند به کمک این دستگاه، تعداد زیادی از کارتن ها  را به صورت همزمان و کاملاً حرفه ای بسته بندی کنند. این دستگاه گنجایش بالایی دارد و شما می توانید برای بسته بندی محصولاتی تا وزن 100 کیلوگرم نیز از این دستگاه استفاده نمایید.

اکثر دستگاه های چسب زن کارتن، بدنه ای از از جنس استیل دارند. بنابراین در برابر رطوبت و دما مقاوم هستند و زنگ نمی زنند، علاوه بر این استیل از انتقال آلودگی و میکروارگانیسم های بیماری زا به محصولات، جلوگیری می کند.

چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک

یکی دیگر از تجهیزات کاربردی صنعت، چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک است. این نوع دستگاه از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است و در بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک، یک سری از مراحل بسته بندی را به صورت اتوماتیک انجام می دهد ولی تنظیم عرض و ارتفاع کارتن توسط نیوری انسانی صورت می گیرد.

سرعت کارکرد این دستگاه تا حد زیادی به وزن و اندازه کارتن ها وابسته است اما به طور تقریبی این دستگاه در هر دقیقه می تواند حدود 30 کارتن را به صورت بسته بندی شده و آماده تحویل دهد. این دستگاه ها، دارای دو موتور مجزا و باکیفیت در قسمت بالا و پایینی خود هستند. بنابراین از هر دو سمت بالا و پایین به کارتن، چسب زده خواهد شد.

این مدل دستگاه برای شرکت هایی که تعداد کارتن های محدودی را در طول روز بسته بندی می کنند و اشکال کارتن های آن یک شکل است، بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این، استفاده از این دستگاه به نسبت دستگاه های تمام اتوماتیک، اقتصادی تر است. بر همین اساس اگر تعداد محصولات شرکت شما محدود است، می توانید با صرف هزینه کم از قابلیت های دستگاه چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک استفاده کنید. توجه داشته باشید که حضور اپراتور برای کارکرد این دستگاه الزامی است.

چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک با کارکرد و قابلیت های ویژه ای که دارد، بسیار موثر واقع خواهد شد. افرادی که در شرکت خود، خط تولید پیوسته دارند، بدون شک باید از چسب زن نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک استفاده کنند. در غیر این صورت امکان آماده سازی محصولات در کمترین زمان، وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که استفاده از چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک به دانش و تخصص خاصی احتیاج ندارد. معمولاً افراد بدون گذراندن دوره های خاصی، می توانند این دستگاه را راه اندازی کنند و کارتن های متتوع را با کیفیت بالا چسب بزنند. یکی از نکات بسیار مهم در مورد این دستگاه، قدرت بالای موتور آن است به گونه ای که شما می توانید به طور 24 ساعته از این وسیله استفاده کنید.

دستگاه چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک را می توانید با خیالی راحت در فضاهای مرطوب و یا محیط های آلوده، استفاده نمایید. دستگاه چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک بدون انتقال هیچگونه آلودگی، بسته های مورد نظر را آماده خواهد کرد. بسیاری از قطعات استفاده شده در این دستگاه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. طراحی هد این دستگاه بسیار کاربردی و فوق العاده است.

معمولاً احتمال خرابی دستگاه چسب زن کارتن بسیار پایین است و به طور کلی هزینه های پرداختی بابت نگهداری و یا تعمیر این دستگاه نیز بسیار مناسب می باشد. امروزه در قزل صنعت آریا ساخت چسب زن کارتن در انواع مدل های آن با استفاده از قطعاتی با کیفیت و درجه یک انجام می شود. مسلماً هزینه خرید دستگاه های تولید داخل بسیار بصرفه تر از نمونه های خارجی است.

در حال حاضر دستگاه چسب زن کارتن نیمه اتوماتیک یکی از تجهیزات محبوب و پرفروش صنعتی است. توجه داشته باشید که قیمت خرید آن ثابت نیست و به پارمتر های متعددی وابسته خواهد بود.

چسب زن کارتن دو موتوره

انواع دستگاه چسب زن کارتن برای افزایش سرعت بسته بندی در صنایع مختلف استفاده میشود که بسته به کاربرد مورد نیاز شما در انواع مختلفی ساخته میشود. مدل دو موتوره، دارای دو موتور قدرتمند 180 وات به صورت جداگانه است، که در بالا و پایین دستگاه به منظور فرایند چسب زدن و حمل کارتن از بالا و پایین قرار گرفته است. در این دستگاه ارتفاع و عرض دستگاه به صورت دستی و با توجه به سایز و ابعاد کارتن تنظیم می گرد دستگاه دو موتوره برای چسب زنی کارتن هایی که دارای وزنی سبک هستند استفاده می گردد. این چسب زن قادر به تحمل و چسب زنی کارتن تا وزن حدود 16 کیلوگرم را دارد. در این دستگاه، برای طول کارتن محدودیتی وجود ندارد. ابعاد کارتن مورد نظر و حداکثری برای این دستگاه، ارتفاع 50 سانتی متری و عرض 50 سانتی متری و بدون محدودیت برای طول کارتن می باشد.

دستگاه سه موتوره 

چسب زن سه موتوره، از نیروی محرکه سه موتوره ای برخوردار است که موجب حرکت کارتن ها بر روی دستگاه می شود. چگونگی قرار گرفتن موتور در این دستگاه به این صورت می باشد که یک موتور در قسمت بالا، و موتور های دیگر در طرفین قرار گرفته اند. در این دستگاه همچون چسب زن دو موتوره، تنظیم ارتفاع و عرض دستگاه متناسب هر کارتن، به صورت دستی انجام می گیرد. از این دستگاه برای چسب زنی کارتن هایی با وزن بالا استفاده می گردد. این دستگاه محدودیتی برای ابعاد طولی کارتن ندارد. ابعاد کارتن مورد نظر و حداکثری برای این دستگاه، ارتفاع 50 سانتی متری و عرض 50 سانتی متری و بدون محدودیت برای طول کارتن می باشد. که برای بسته بندی کارتن هایی با وزن بالا، استفاده می گردد. و برای بسته بندی کارتن هایی که سبک ترند و وزن پایین تری دارند، از دستگاه دو موتوره استفاده می گردد.

چسب زن چهار موتوره 

از نیروی محرکه چهار موتوره ای برخوردار است که موجب حرکت کارتن ها بر روی دستگاه می شود. چگونگی قرار گرفتن موتور در این دستگاه به این صورت می باشد که دو موتور در قسمت بالا در اطراف، و موتور های دیگر در طرفین چسب زن قرار گرفته اند. در چسب زن چهار موتوره نیز همچون دستگاه دو و سه موتوره، تنظیم ارتفاع و عرض دستگاه متناسب هر کارتن، به صورت دستی انجام می گیرد. از این دستگاه برای کارتن هایی با وزن بالا استفاده می گردد. این دستگاه محدودیتی برای ابعاد طولی کارتن ندارد. ابعاد کارتن مورد نظر و حداکثری برای این دستگاه، ارتفاع 50 سانتی متری و عرض 50 سانتی متری و بدون محدودیت برای طول کارتن می باشد.

قیمت دستگاه چسب زن کارتن

قیمت دستگاه چسب زن کارتن با توجه به کیفیت دستگاه و نوع مدل آن تعیین می شود. امروزه تمامی شرکت ها می توانند با در نظر گرفتن بودجه مشخص، بهترین دستگاه را با توجه به حجم محصولات تولیدی خود خریداری نمایند. دستگاه چسب زن هر چقدر که کارایی و کیفیت پایین تری داشته باشند، آنگاه قیمت خرید آن ها نیز کمتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید این دستگاه می توانید مقاله راهنمای خرید چسب زن کارتن را مطالعه بفرمایید.

توجه داشته باشید که این دستگاه ها، جزء کالاهای وارداتی محسوب می شوند، بنابراین قیمت ارز در تعیین نرخ نهایی این کالاها بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بر همین اساس نمی توان نرخ ثابت خرید انواع این دستگاه را به آسانی تعیین کرد. چسب زن کارتن دستی به دلیل طراحی ساده ای که دارد از هزینه خرید پایین تری برخوردار است. مدل چسب زن کارتن دستی، خود در انواع مختلفی طراحی می شود، بنابراین میزان کیفیت و جنس قطعات آن نیز تعیین کننده نرخ خرید این دستگاه خواهد بود.

چسب زن کارتن چیست؟

صنایع مختلف غذایی، دارویی، بهداشتی و … به خوبی می دانند که چسب زن چیست؛ زیرا این دستگاه امروزه تغییر چشمگیری در روند بسته بندی محصولات مختلف ایجاد کرده است. دستگاه چسب زن کارتن، طراحی بسیار ساده ای دارد، این دستگاه پرکاربرد به شما کمک می کند تا محصولات تولیدی کارگاه و یا کارخانه خود را با کیفیت بالاتری بسته بندی کنید.

چسب زن کارتن، بیشتر در مرحله آخر بسته بندی کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این دستگاه به دلیل قابلیت های ویژه ای که دارد بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است، به همین خاطر، این دستگاه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود. انواع مختلف دستگاه چسب زن کارتن از نظر تکنولوژی به صورت دستی و یا اتوماتیک طراحی و ساخته می شود.

افراد بسیار زیادی هنوز نمی دانند که چسب زن چیست و چه کاربردهایی دارد. انواع کارتن های بزرگ و کوچک را با استفاده از این وسیله می توان بسته بندی کرد، به همین خاطر امروزه صنایع مختلف از قابلیت های این دستگاه، جهت بسته بندی آسان تر محصولات مختلف، استفاده می کنند.

این دستگاه به خوبی بسته بندی کارتن ها را محکم می کند. بنابراین همواره از محتویات درون کارتن محافظت خواهد شد و حمل و نقل کارتن ها نیز سریعتر و راحت تر انجام خواهد گرفت. کارفرمایان به کمک این دستگاه می توانند انواع کارتن های سبک و سنگین را در سایز های مختلف در حداقل زمان ممکن، بسته بندی کنند.

انواع چسب زن

اگر می خواهید بدانید که چسب زن کارتن چیست، بهتر است با انواع آن و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. چسب زن کارتن دستی، عملکرد بسیار ساده ای دارد. این دستگاه ها با توجه به نیاز و خواسته مشتری طراحی و تولید می شود. بر همین اساس مشتریان می توانند ویژگی و مشخصات این دستگاه را با توجه به نیاز کسب و کار خود سفارش دهند.

چسب زن کارتن دستی معمولاً وزن سبکی داشته و قابل حمل و جابه جایی است. کارگاه ها و تولیدی های کوچک برای صرفه جویی در تهیه دستگاه های صنعتی، به این دستگاه توجه بیشتری دارند زیرا با صرف هزینه کم می توانند از مزایا و قابلیت های این دستگاه بهره مند شوند.

کارخانجات و یا صنایع بزرگ به دلیل نیاز بیشتر به امکانات ویژه باید از دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک استفاده کنند. دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک عملکرد بسیار پیشرفته ای دارد، به همین خاطر کارتن های متعدد را در بازه زمانی کوتاهی بسته بندی و آماده می کند. کار با این دستگاه نیازمند اپراتور نیست، بنابراین هزینه استخدام نیروی کار انسانی به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

هزینه خرید مدل اتوماتیک این دستگاه به آپشن ها و قابلیت های دستگاه وابسته است. بنابراین هر چقدر امکانات این دستگاه بیشتر باشد، آنگاه هزینه خرید آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مشتری باید قبل از خرید این دستگاه، در مورد قیمت خرید آن، اطلاعات کامل و دقیق به دست آورد، سپس بر اساس بودجه ای که در اختیار دارد برای خرید مدل مناسب این دستگاه، تصمیم گیری کند.

 

راهنمای خرید دستگاه چسب زن کارتن

دستگاه چسب زن کارتن، وسیله ای بسیار کاربردی و مهم است که برای تسریع سرعت آماده سازی کارتن ها، از آن استفاده می شود. امروزه انواع کارگاه های کوچک و بزرگ از این وسیله برای چسب زدن کارتن استفاده می کنند. به همین خاطر، راهنمای خرید دستگاه چسب زن کارتن می تواند به انتخاب بهتر مشتری کمک شایانی کند.

قیمت دستگاه چسب زن یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به عنوان راهنمای خرید دستگاه چسب زن کارتن، مطرح می شود. معمولاً کارگاه های کوچک که محصولات تولیدی محدود دارند از دستگاه چسب زن کارتن دستی استفاده می کنند. دستگاه چسب زن کارتن دستی، کارکرد بسیار ساده دارد و از قیمت خرید بسیار مطلوبی نیز برخوردار است. بر همین اساس با کمترین بودجه می توان این دستگاه را خریداری کرد.

افرادی که در کارگاه های کوچک مشغول به کار هستند، می توانند از مزایای خرید دستگاه چسب زن کارتن دستی بهره مند شوند و دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید محصول گران و پیشرفته ندارند. دستگاه چسب زن کارتن دستی نیز در انواع مدل های مختلفی طراحی می شود که جنس بدنه آن ها با یکدیگر متفاوت است. مشتری باید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارد، نسبت به انتخاب درست این دستگاه، اقدام کند. کارگاه ها و یا کارخانه های بزرگ برای افزایش سرعت و کیفیت بسته بندی، باید از دستگاه چسب زن کارتن تمام اتوماتیک استفاده کنند؛ زیرا این دستگاه طراحی بسیار ویژه ای دارد و به کمک آن نیازی به استخدام اپراتور برای انجام بسته بندی محصولات نخواهد بود. کمک این دستگاه می توان، تمامی مراحل چسب زدن کارتن را به صورت اتوماتیک و خودکار انجام داد.

مشتری حتماً باید به راهنمای خرید دستگاه چسب زن کارتن توجه کند. در غیر این صورت نمی تواند دستگاه مناسبی را با توجه به نیاز تولیدی و شرکت خود، تهیه نماید. امروزه به دلیل افزایش مدل های این دستگاه، انتخاب دستگاه چسب زن برای مشتری دشوار تر شده است. برهمین اساس توجه به راهنمای خرید دستگاه چسب زن، برای مشتری بسیار مفید خواهد بود.

لازم به ذکر است که گاه باید به منبع تغذیه این دستگاه نیز به عنوان یکی دیگر از موارد مهم راهنمای خرید دستگاه چسب زن کارتن توجه شود؛ زیرا گاه ممکن است در محل کار، برق وجود نداشته باشد. بر همین اساس مشتری باید به فکر انتخاب دستگاهی باشد که بدون نیاز به وجود برق فعالیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *