دستگاه صنعتی

سیستم انتقال مواد پودری

سیستم انتقال مواد پودری

سیستم انتقال مواد پودری در واقع فرآیندی است که مواد جامد پودری را از قسمتی به قسمت دیگر هدایت می کند. این سیستم فرآیند جابجایی مواد را در مسیر لوله کشی شده که عاری از هرگونه آلاینده است، انجام می دهد. بسیاری از مواد جامد ریز، مواد چسبنده روان، گازهای شمیایی، گرانول ها و … را می توان به کمک این سیستم ، جابجا کرد.

فرآیند انتقال و جابجایی مواد پودری بسیار دشوار است زیرا احتمال مخلوط شدن این مواد با گرد و غبار و آلودگی های محیط اطراف بسیار زیاد است. علاوه بر این مواد پودری پتانسیل جذب رطوبت بسیار بالایی دارند به همین خاطر در تمام کارخانه ها و صنایع مختلف وجود سیستم انتقال مواد پودری مناسب الزامی است. دستگاه حبوبات پرکن و دستگاه نوار نقاله از جمله مهمترین سیستم های انتقال مواد پودری موجود در بازار به شمار می روند.

 

سیستم انتقال مواد پودری

 

سیستم انتقال مواد پودری و حبوبات

 

سیستم انتقال مواد پودری، محصولات مورد نظر را از مخزنی به مخزن دیگر جابجا می کند. تمامی لوله کشی ها و مخازن موجود در این سیستم به صورت سربسته طراحی می شوند تا احتمال آلوده شدن این مواد به صفر برسد. بنابراین می توان گفت که این سیستم بسیار بهداشتی و استاندارد است. امروزه به کمک این سیستم ها می توان محصولات مختلف را در کمترین زمان بسته بندی کرد.

دستگاه پرکن پودر دارای دیواره و ورقه های کاملاً استیل است، بنابراین در هر زمان که بخواهید می توانید قسمت های مختلف این دستگاه را نظافت کنید. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که مواد مختلف هنگام عبور در دستگاه، رسوب نکنند و انباشته نشوند.

 

نحوه عملکرد سیستم انتقال مواد پودری

نحوه عملکرد سیستم انتقال مواد پودری

 

سیستم انتقال مواد پودری از بخش های بسیار مختلفی تشکیل شده است. در قسمت ابتدایی این دستگاه یک مخزن قیف دار قرار گرفته که به لوله های انتقال متصل است و در نهایت به مخزن انبارش ختم می شود. امروزه سیستم های انتقال به دو دسته، انتقال پودر فشار و وکیوم تقسیم بندی می شوند. انتخاب نوع دستگاه به نوع مواد پودری مورد نظر بستگی دارد.

سیستم انتقال مواد پودری وکیوم در داخل خود، فشار هوای منفی ایجاد می کند، به همین خاطر فشار هوا به داخل دستگاه مکیده می شود. مواد پودری به دنبال فشار هوای منفی به داخل لوله ها وارد می شود و در مخازن دستگاه قرار می گیرند. فشار هوای موجود در دستگاه بعد از بازه زمانی مشخصی، عادی می شود به همین خاطر دستگاه از این فرصت در جهت هدایت مواد پودری به سمت مخزن انبارش استفاده می کند.

لازم به ذکر است که در این دستگاه سیستم فیلتراسیون نیز تعبیه می شود. این قسمت دستگاه، جهت جداسازی هوای موجود در لابه لای مواد پودری طراحی شده است. تمام قسمت های این دستگاه با هدف خاصی طراحی شده اند که در مجموع کیفیت کار بسته بندی و انتقال مواد پودری را بالا ببرد.

سیستم انتقال مواد پودری گاه به واسطه فشار، مراحل انتقال مواد را انجام می دهد. در این روش از پمپ های ویژه ای نظیر ساید چنل برای ایجاد دمش هوا در دستگاه، استفاده می شود. هوای دمیده شده، دارای قدرت بالایی است، به همین خاطر موادی که در درون لوله های انتقال وجود دارند را به سمت مخزن، هدایت می کنند. نحوه عملکرد این دو دستگاه با یکدیگر مشابه است و تنها نوع منشا قدرت انتقال مواد پودری با یکدیگر تفاوت دارد.

مزایای استفاده از سیستم انتقال مواد پودری

سیستم انتقال مواد پودری به کمک جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها طراحی می شود. تمامی این دستگاه دارای قسمت های سرپوشیده است زیرا ماهیت مواد پودری همواره در معرض آلودگی قرار دارد به همین خاطر استفاده از لوله های سرپوشیده برای رعایت بهداشت اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع این سیستم ها در صنایع مختلف، محبوبیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه ها کارایی بسیار بالایی دارند و استفاده از آن ها بسیار راحت و آسان است. این دستگاه دارای توان بالایی است به همین خاطر تا مدت ها بدون بروز هیچ مشکلی می تواند روشن باشد. تمامی مراحل نصب این دستگاه در بازه زمانی کوتاه قابل انجام است.

شما می توانید تمام شرایط کارکرد دستگاه را تنظیم کنید. تمامی تجهیزات دستگاه از وزن کمی برخوردار هستند و احتمال فرسودگی آن ها بسیار پایین است. جنس تمام قطعات دستگاه ضد زنگ است، بر همین اساس طول عمر این دستگاه بسیار بالا خواهد بود.

دستگاه پرکن حبوبات

دستگاه پرکن حبوبات

 

دستگاه پرکن حبوبات در خطوط بسته بندی انواع مواد خشک نظیر حبوبات، آجیل، ذرات جامد ریز و … کاربرد دارد. فرایند بسته بندی حبوبات کار چندان آسانی نیست، برهمین اساس وجود دستگاه پرکن حبوبات در صنایع مختلف ضروری است. برخی از این دستگاه ها به صورت اتومات تمامی مراحل پرکردن بسته های مختلف را انجام می دهند اما در برخی از موارد این دستگاه به نیروی انسانی وابسته می شوند.

دستگاه حبوبات پرکن به دو صورت دستگاه حبوبات پرکن توزین دار و حجمی در بازار به فروش می رسد. نحوه عملکرد این دو دستگاه به طور کلی با یکدیگر شبیه است اما تنها در یکسری از فاکتور های خاص با یکدیگر تفاوت دارند. دستگاه حبوبات پرکن بدون شک کیفیت کار بسته بندی محصولات را به میزان چشمگیری افزایش می دهد و تمام مراحل جابجایی حبوبات را به صورت کاملاً بهداشتی و تمیز انجام خواهد داد.

دستگاه نوار نقاله

نقاله فلزی

 

دستگاه نوار نقاله برای جابجایی چندین محصول در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص بسیار مناسب است. این دستگاه برای انجام سریع فرآیند بسته بندی بسیار پرکاربرد است. این دستگاه محصولات سنگین و حجیم را نیز به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کند. این دستگاه با توجه به نیاز مشتری در سایز های متنوعی، طراحی می شود بر همین اساس انتخاب ابعاد این دستگاه تا حد زیادی به نیاز مشتری وابسته است.

دستگاه نوار نقاله به عنوان سیستم انتقال مواد پودری در نظر گرفته می شود. این دستگاه هزینه استخدام نیروی کار انسانی را کاهش می دهد و فرآیند بسته بندی و جابجایی محصول را سرعت می بخشد. مشتری می تواند سرعت و یا سایر قابلیت های این دستگاه را با توجه به نوع نیاز خود تنظیم نماید.

سایر اسکرو ها و نوار نقاله های شرکت قزل صنعت آریا را می توانید از طریق لینک های زیر مشاهده بفرمایید :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *