دستگاه پرکن حبوبات در انواع مدل های مختلف طراحی و به بازار ارائه می شود. این دستگاه پرکاربرد به منظور تسریع فرایند بسته بندی تولید می شود، به کمک این دستگاه می توان به راحتی قوطی، ظروف و کیسه های مختلف را از انواع حبوبات پر کرد. امروزه در صنعت خشکبار، دستگاه پرکن حبوبات، جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است.

دستگاه پرکن حبوبات طراحی بسیار فوق العاده ای دارد. این دستگاه طول عمر بالایی دارد زیرا بدنه این دستگاه با متریال بسیار باکیفیت و درجه یک ساخته شده است. نحوه استفاده از این دستگاه نیز بسیار ساده و آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

این دستگاه در انواع مدل های حجمی و یا توزینی طراحی می شود. هر کدام از مدل های این دستگاه دارای مشخصات ویژه ای هستند که مشتری قبل از خرید باید تمامی اطلاعات این دستگاه ها را با دقت مورد بررسی قرار دهد.

امروزه به دلیل افزایش جمعیت، نیاز کشور به راه اندازی صنایع مختلف بسیار بیشتر شده است. استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و پرکاربرد در صنعت های گوناگون ضروری است. یکی از بهترین دستگاه های موجود در صنعت بدون شک، دستگاه حبوبات پرکن است. امروزه طراحان با بکارگیری جدیدترین تجهیزات توانسته اند، انواع مدل های این دستگاه را طراحی کنند و در بازار به فروش برسانند.

دستگاه پرکن حبوبات چیست؟

دستگاه پرکن حبوبات، کیسه و ظروف را از محصولات مختلف مثل سبزی خشک، مواد دارویی، لوبیا، عدس و .. به هر میزانی که شما مشخص کنید، پر می کند. این دستگاه دارای تنظیمات ویژه ای است، به همین خاطر شما می توانید به طور دقیق میزان حبوبات موجود در بسته ها را مشخص کنید.

دستگاه پرکن حبوبات در فعالیت های خانگی و صنعتی قابل استفاده است. بنابراین تنها کافی است نوع مدل این دستگاه را با توجه به فعالیتی که مد نظر دارید، انتخاب کنید. این دستگاه در ابتدا وظیفه توزین و پرکردن محصول را برعهده دارد. علاوه بر این برخی از دستگاه های پرکن حبوبات مرحله بسته بندی را نیز در آخر انجام می دهند اما معمولاً انجام مرحله بسته بندی به کمک نیروی انسانی صورت می گیرد. سایر اطلاعات در مورد دستگاه های بسته بندی و دستگاه شیرینگ پک را می توانید از این قسمت مطالعه بفرمایید.

 

دستگاه پرکن حبوبات

ویژگی های پرکن حبوبات

دستگاه پرکن حبوبات، ویژگی های مطلوب بسیار زیادی دارد، به همین خاطر همواره افراد زیادی خواستار تهیه این دستگاه برای فعالیت در صنعت هستند. این دستگاه دقت بالایی دارد بنابراین محصولات را در اندازه های مشخص و تعیین شده آماده می کند. این دستگاه بدون شک تحول عظیمی در صنعت ایجاد کرده است، به کمک این دستگاه می توان در زمان پرکردن کیسه و ظروف صرفه جویی کرد. علاوه بر این به کمک آن بسیاری از هزینه های اضافی نیز، کاهش پیدا خواهد کرد.

کاربردهای بسیار زیادی می توان برای این دستگاه نام برد. امروزه حتی در صنایع غذایی نیز از دستگاه پرکن حبوبات استفاده می شود. انواع حبوبات به کمک دستگاه پیشرفته پرکن حبوبات، قابل وزن کردن و بسته بندی هستند. علاوه بر این بسیاری از مواد غذایی خشک را نیز می توان با استفاده از این وسیله در ظروف مختلف، بسته بندی کرد.

شما می توانید حجم و وزن دلخواه محصولات مورد نظر خود را در برنامه این دستگاه وارد کنید. این وسیله چندین فعالیت را به صورت همزمان و اتوماتیک انجام خواهد داد. معمولاً جنس بدنه این دستگاه از استیل مقاوم است. نوع برق مصرفی این دستگاه با توجه به مدل آن ممکن است متفاوت باشد، ولی معمولاً برق دو فاز و سه فاز برای این دستگاه ها در نظر گرفته می شود.

انواع پرکن حبوبات

انتخاب نوع مدل دستگاه پرکن حبوبات برای مشتری سختی و دشواری بسیار زیادی دارد، بر همین اساس مشتری قبل از خرید باید در مورد نوع کارکرد هر کدام از این دستگاه ها، اطلاعات کافی و مشخصی بدست آورد.

دستگاه پرکن حبوبات معمولاً به دو صورت اتومات و نیمه اتومات قابل سفارش است. عملکرد دستگاه پرکن حبوبات نیمه اتوماتیک به نیروی انسانی وابسته است. بنابراین سرعت این دستگاه پایین تر از دستگاه پرکن حبوبات تمام اتومات است. این دستگاه ها بیشتر به دلیل هزینه خرید پایینی که دارند مورد توجه قرار می گیرند.

نیروی کار انسانی باید بعد از اتمام پر کردن کیسه محصول، آن را به قسمت پرس کردن کیسه و نایلون منتقل کند. در واقع این بخش از کار را نمی توان از طریق دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک انجام داد. دستگاه های تمام اتوماتیک تمامی مراحل پرکردن، دوخت و اتمام مراحل را به تنهایی انجام می دهد، بنابراین ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

دستگاه پرکن حبوبات نیمه اتوماتیک بیشتر برای کارگاه های کوچک قابل استفاده است و برای شرکت ها و کارگاه های بزرگ توصیه نمی شود. همواره محبوبیت دستگاه های اتوماتیک حبوبات پرکن بسیار بیشتر از دستگاه های نیمه اتوماتیک است.

دستگاه پرکن حبوبات نیمه اتوماتیک خود به دو نوع توزین دار و حجمی تقسیم بندی می شود. عملکرد دستگاه توزین به وزن محصول بسیار وابسته است. معمولاً برای بسته بندی قند و شکر از دستگاه های دو و یا چهار توزین استفاده می شود و برای افزایش سرعت کار و بسته بندی سایر محصولات می توان از شش و یا هشت توزین نیز استفاده کرد.

 

دستگاه پرکن حبوبات حجمی

دستگاه حبوبات حجمی به کمک قابلیت برنامه ریزی ویژه ای که دارد، محصولات را بر اساس حجم در درون بسته های مناسب قرار می دهند. این دستگاه برای تمام محصولاتی که دارای وزن مشخصی هستند، قابل استفاده خواهد بود. کاربر می تواند از قبل وزن و حجم مورد نظر بسته ها را در تنظیمات دستگاه وارد کند تا از این طریق محصولات مختلف به درستی بسته بندی شوند. امروزه از این دستگاه بیشتر در صنایع غذایی گرانولی استقبال می کنند. برخی از این دستگاه ها مجهز به سیستم شمارنده نیز هستند به همین خاطر بعد از اتمام کار، حاصل تمام محصولات بسته بندی شده، قابل رویت خواهد بود. یکی دیگر از تجهیزات این دستگاه ها، نوار نقاله است که به کمک آن محصولات بعد از بسته بندی از مخزن اصلی، خارج می شوند. تمامی مدل های دستگاه پرکن حبوبات از عالی ترین امکانات برخوردار هستند. این دستگاه مصرف انرژی بسیار پایین و مناسبی دارد و معمولاً کار با این دستگاه بسیار آسان است. امروزه به کارگیری چنین تجهیزاتی در اکثر صنایع ضروری است. علاوه بر این گاه برخی از افراد در کارگاه های کوچک و یا حتی منزل شخصی خود نیز ممکن است از برخی مدل های این دستگاه استفاده کنند.

دستگاه پرکن پودر چیست؟

دستگاه پرکن پودری برای بسته بندی محصولات پودری و مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. انواع دستگاه پرکن پودری و مایع کارکرد های متفاوتی دارند. این دستگاه در بهبود صنعت دسته بندی محصولات، نقش چشمگیری داشته است. مکانیزم کارکرد دستگاه پرکن مایع بر اساس نیروی جاذبه است در حالی که دستگاه پرکن پودری با استفاده از مکانیزم کانتور کار می کند. کاربرد این دستگاه در بخش ماده غذایی، بهداشتی و حتی صنعت پزشکی بسیار زیاد است.سایر اطلاعات ضروری و مهم در مورد دستگاه پرکن مایعات را نیز می توانید از این بخش مشاهده بفرمایید.

ویژگی های پرکن پودر

دستگاه پرکن حبوبات و دستگاه پرکن پودری امروزه به عنوان پرکاربردترین دستگاه های موجود در صنایع مختلف غذایی و بهداشتی محسوب می شوند. انواع مدل های دستگاه پرکن پودری در بازار موجود است. یکی از ساده ترین مدل های این وسیله، دستگاه پرکن پودر دستی است. این دستگاه به دلیل طراحی ساده ای که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نصب و استفاده از این دستگاه در صنایع مختلف، نتایج بسیار خوب و مورد قبولی را به همراه داشته است. مشتری باید با توجه به نوع کارگاهی که دارد نسبت به خرید دستگاه پرکن حبوبات و پودر اقدام کند. دستگاه پرکن پودر اتوماتیک یکی دیگر از مدل های این دستگاه است که هزینه خرید بالاتری نسبت به سایر مدل های این دستگاه دارد. علاوه بر این فضای نسبتاً زیادی از محیط کار را به خود اختصاص خواهد داد، بر همین اساس بهتر است برای کارگاه های کوچک از خرید این دستگاه اجتناب کنید. دستگاه پرکن پودر دستی، فضای کمتری را اشغال می کند و هزینه خرید مناسب تری دارد، به همین خاطر این وسیله برای محیط کار کوچک انتخاب مناسب تری خواهد بود. دستگاه پر کن پودر خانگی برای بسته بندی ادویه ها و کارهای ساده دیگر بسیار انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. لازم به ذکر است که علاوه بر مدل های دستی، مدل های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک این دستگاه نیز طراحی میشوند که مسلماً دقت و سرعت عمل این دستگاه ها بسیار بیشتر از دستگاه های پرکن پودر دستی است.

انواع پرکن پودر

معمولاً دستگاه پرکن پودر را به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی می کنند. دستگاه پرکن پودر نیمه اتوماتیک قابلیت های بسیار ضعیف تری دارد و معمولاً سرعت کار با این دستگاه بسیار پایین تر است. بنابراین برای انجام فعالیت های متعدد و پیچیده بهتر است از دستگاه پرکن پودر اتوماتیک استفاده شود. مشتری اگر بخواهد به دقت و سرعت کار اهمیت بیشتری دهد، بهتر است به سراغ تهیه دستگاه پرکن پودر اتوماتیک و یا دستی برود زیرا نتیجه کار این دستگاه بسیار با کیفیت تر است و در مقایسه با دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک قابل قیاس نیست. انتخاب درست نوع دستگاه تا حد زیادی به انتظار مشتری وابسته است. قیمت خرید انواع دستگاه پرکن پودر نیز با یکدیگر متفاوت است و معمولاً این موضوع به جنس بدنه دستگاه و نوع مدل آن بستگی دارد. هنگام خرید از کیفیت دستگاه مورد نظر خود، اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *