نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری، تسمه بسیار کاربردی و مهمی است که به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی در کارخانه ها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به کمک نوار نقاله بارگیری به راحتی می توان محصولات کوچک و بزرگ و قطعات مختلف را بدون دخالت نیروی انسانی جابجا کرد. صفحات متحرک نوار نقاله معمولاً از جنس فلز و یا پلاستیک مخصوص، ساخته می شوند. این دستگاه مجهز به گیربکس و موتور است و به کمک این تجهیزات محصولات مختلف را در طول مسیر مشخص جابجا می کند. ساخت نوار نقاله اهمیت بسیار زیادی برای صنعتگران دارد؛ زیرا این دستگاه یکی از مهمترین و کاربردی ترین حمل کننده ها است. به طوری که وظیفه انتقال محصولات را به خوبی انجام می دهد. امروزه مهندسین توانمند قزل صنعت آریا با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، نوار نقاله بارگیری را با کیفیت بسیار بالا طراحی و تولید می کنند و با قیمت بسیار مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار می دهند.
نقاله بارگیری
نوار نقاله بارگیری
نقاله بارگیری و تخلیه
نوار نقاله بارگیری و تخلیه

اطلاع از قیمت ها و ثبت سفارش

    نقاله بارگیری

    امروزه انواع نوار نقاله بارگیری به صورت ثابت یا قابل حرکت طراحی و تولید می شوند. میزان امکانات و آپشن های این دستگاه با توجه به نیاز و خواسته مشتری، ممکن است متفاوت باشد. مدل قابل حمل این دستگاه به راحتی جابجا می شود و سپس بعد از نصب در جایگاه مشخص به راحتی می توان محصولات را از کامیون ها تخلیه کرد و یا برعکس به داخل کامیون ها بارگیری نمود.

    شیب استاندارد این وسیله معمولاً حدود 18 درجه است. امروزه برای جلوگیری از ریزش مواد فله ای از روی تسمه نوار نقاله بارگیری از یکسری تسمه های عاج دار استفاده می شود که به خوبی سرعت اولیه حرکت محصولات بر روی تسمه را کنترل می کنند و محصولات را بدون بروز هیچ مشکلی، جابه جا خواهند کرد.

    انواع نوار نقاله ویژگی ها و مشخصات متنوعی دارند. امروزه در صنایع مختلف از انواع تسمه نقاله pvc، نوار نقاله بالابر، نوار نقاله توری، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله غلطکی، نوار نقاله فلزی و … استفاده می شود. هر کدام از انواع نوار نقاله، جایگاه بسیار ویژه ای در صنایع مختلف کشور ما دارند و بسیار پرکاربرد و مفید هستند.که هرکدام در متراژ های مختلف ساخته می شوند که از جمله آن میتوان به نوار نقاله 10 متری ساخته شده در قزل صنعت آریا اشاره کرد.

     

    نوار نقاله بارگیری کامیون

    بارگیری کامیون و تخلیه مواد داخل آن، به وسیله نوار نقاله بارگیری کامیون انجام می ‌شود. نوار نقاله دارای تسمه‌ ای است که حرکت آن وابسته به موتور الکتریکی است. تسمه ‌ها برای حمل پالت، کیسه و مواد فله ‌ای توانایی لازم را دارند. نوار‌های نقاله بارگیری کامیون در انواع مختلفی تولید می ‌شوند و موارد استفاده از هر نوعی متفاوت از انواع دیگر است.

     

    انواع نوار نقاله بارگیری کامیون

    سازندگان نوارهای نقاله بارگیری انواع مختلفی از این دستگاه را تولید می‌ کنند. رایج ‌ترین نوارهای نقاله عبارتند از:

    • نوار نقاله بارگیری مستقیم

    ساده‌ترین نوار نقاله بارگیری کامیون، نوار نقاله بارگیری مستقیم است. این دستگاه دارای تسمه ‌ای مستقیم برای حمل مواد از یک نقطه به نقطه ‌ای دیگر می ‌باشد.

    • نوار نقاله بارگیری شیب دار

     اگر محل قرارگیری کامیون دارای ارتفاع است، برای بارگیری و تخلیه مواد از نوار نقاله بارگیری شیب دار استفاده می ‌شود.

    • نوار نقاله بارگیری چرخشی

     اگر مکان قرارگیری کامیون دارای زاویه است، برای بارگیری و تخلیه مواد از نوار نقاله بارگیری چرخشی استفاده می‌شود.

    • نوار نقاله بارگیری چند منظوره

    این دستگاه برای بارگیری و تخلیه محصولات مختلف کارآمد است.

     

    کاربرد نوار نقاله بارگیری

    کاربرد نوار نقاله بارگیری در صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه بسیاری از کارخانه ها و صنایع برای جابجایی اتوماتیک محصولات از این دستگاه، استفاده می کنند.

    طراحی نوار نقاله باید با توجه به نوع نیاز مشتری و کسب و کار او انجام گیرد. اندازه این دستگاه و همچنین جنس تسمه نوار نقاله نیز با توجه به خواسته مشتری انتخاب و طراحی می شود. همه افراد می توانند برای جابجایی محصولات خود، نوار نقاله مخصوص و مناسب سفارش دهند.

    کاربرد نوار نقاله به طراحی آن بستگی دارد. بنابراین همه افراد متناسب با کسب و کار خود می توانند از کاربرد این دستگاه استفاده کنند. این دستگاه در تمامی کارخانه ها و صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که کامیون ها در ارتفاعی بالاتر و یا پایین تر از قسمت تخلیه قرار داشته باشند به راحتی می توان با کمک این دستگاه مقدمات انتقال محصولات را فراهم کرد.

    ویژگی های نوار نقاله بارگیری

    اصول مهندسی بسیار مدرن و پیشرفته ای در ساخت این دستگاه ها به کار گرفته شده است، به همین خاطر ارزش خرید این دستگاه صنعتی در بازار بسیار بالا است. طراحی این دستگاه متناسب با استانداردهای روز دنیا، انجام می شود و ایمنی و کارایی این دستگاه چندین بار بعد از تولید، توسط کارشناسان توانمند و خبره مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد.

    برخی مدل های نوار نقاله از دو جهت رفت و برگشت قابل انتقال و جابجایی هستند، به همین خاطر به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد و در قسمت های مختلف کارخانه از آن ها استفاده کرد. شیب این وسیله به کمک جک هیدرولیکی مخصوص قابل تنظیم است و ارتفاع آن نیز به درستی متناسب با ارتفاع محل تخلیه و بارگیری تغییر می کند.

    تسمه های عاج دار مخصوص نیز متناسب با خواسته و نیاز مشتری برای این دستگاه، قابل استفاده هستند و موجب سهولت جابجایی محصولات می شوند. خطوط تولید اکثر کارخانه ها و صنایع به این دستگاه وابسته است. در واقع بدون وجود این دستگاه، امکان پیشبرد اهداف تولیدی های بزرگ و کوچک عملاً غیر ممکن است.

     

    مشخصات نوار نقاله بارگیری کامیون چیست؟

    در تولید این دستگاه اصول مهندسی پیشرفته به کار رفته است. استانداردهای روز دنیا در ساخت این دستگاه رعایت شده ‌اند. قدرت و کارایی نوار نقاله بارگیری کامیون پس از تولید چندین بار توسط متخصصان ارزیابی شده ‌است.

    در برخی از نوار‌های نقاله ‌ها حمل و جابجایی از دو طرف رفت و برگشت امکان پذیر است و جابجایی این دستگاه به سهولت انجام می‌ شود. شیب و ارتفاع این دستگاه قابل تغییر می ‌باشد. تنظیم شیب آن به وسیله جک هیدرولیکی انجام می ‌شود. ارتفاع نوار نقاله بارگیری کامیون با توجه به بلندی و ارتفاع مکان بارگیری قابلیت تنظیم دارد.

    با توجه به سفارش مشتری، تعبیه تسمه ‌های عاج دار نیز در این دستگاه امکان پذیر است. به کار بردن این تسمه حمل مواد مختلف را تسهیل می ‌کند. این دستگاه یکی از اقلام ضروری بسیاری از خطوط تولید کارخانه‌ ها و صنایع است‌. در واقع صنایع برای رسیدن به اهداف تولیدی خود به این دستگاه نیاز مبرم دارند.

     

    اهمیت استفاده از نوار نقاله بارگیری 

    نوار نقاله بارگیری کامیون برای افزایش سرعت تولید و ذخیره سازی محصولات یکی از دستگاه‌ های ضروری است. این دستگاه کیفیت را در فرآیندهای مختلف صنعت تولید افزایش می‌ دهد. استفاده از نوار نقاله بارگیری تعداد نیروی انسانی را کاهش می ‌دهد و سرعت جابجایی و حمل را به اندازه قابل توجهی بالا می ‌برد؛ بنابراین با کاهش نیروی انسانی در هزینه ‌های تولید صرفه جویی می‌ شود. تولید کننده‌های سیمان می ‌توانند بدون استفاده از نیروی انسانی، کیسه ‌های سیمان را توسط نوار نقاله بارگیری کنند. بالطبع با وجود این دستگاه سرعت انتقال کیسه‌ های سیمان به ماشین باری بسیار افزایش پیدا می ‌کند و احتمال آسیب دیدن محصولات کاهش می ‌یابد. تابلوهای کنترل این دستگاه امکان تنظیم سرعت و حرکت نوار نقاله را فراهم می ‌کنند.

    ضرورت استفاده از نوار نقاله بارگیری

    امروزه کارفرمایان برای افزایش سرعت تولید و ذخیره سازی محصولات مختلف در تولیدی های بزرگ و کوچک باید از نوار نقاله بارگیری، استفاده کنند. کیفیت پروسه های مختلف در کارخانه ها با استفاده از این دستگاه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

    امروزه دیگر برای جابجایی محصولات سبک و سنگین کارخانه های مختلف از نیروی کار انسانی استفاده نمی شود؛ زیرا پروسه جابجایی و انتقال با استفاده از نیروی انسانی، بسیار زمان بر و دشوار خواهد بود و از نظر اقتصادی نیز چندان برای کارفرما، مقرون به صرفه نیست.

    کارخانه های مختلف مثل کارخانه های تولید سیمان می توانند کیسه های سیمان را بدون نیاز به نیروی انسانی با استفاده از تسمه نوار نقاله بارگیری، به داخل کامیون های حمل بار، انتقال دهند. مسلماً سرعت جابجایی کیسه های سیمان با استفاده از این دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد و هیچ گونه خطا و نقصی به هنگام انتقال محصولات ایجاد نمی شود.

    امروزه با کمک نوار نقاله بارگیری دیگر هنگام جابجایی و انتقال محصولات، آسیبی به آن ها وارد نخواهد شد. این دستگاه دارای یک سری تابلو های کنترل مخصوص است که با استفاده از این قسمت می توان به راحتی سرعت جابجایی و حرکت تسمه نوار نقاله را تنظیم کرد.

    راهنمای خرید نوار نقاله بارگیری

    اگر می خواهید بهترین نوار نقاله بارگیری را برای کارخانه و کسب و کار خود تهیه کنید بهتر است در ابتدا نوع نوار نقاله بارگیری را متناسب با نیاز کسب و کار خود به درستی انتخاب کنید و سپس امکانات و آپشن های آن را با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، مشخص کنید.

    هنگام خرید این دستگاه از مقاومت تسمه نوار نقاله، اطمینان حاصل کنید. تسمه نوار نقاله باید در برابر حرارت، وزن زیاد محصولات، روغن، خوردگی، نیروی باد و .. مقاوم باشد. در غیر این صوت ممکن است بعد از مدتی استفاده، دچار مشکل و نقص فنی شود و برای کارفرما ضرر اقتصادی به دنبال داشته باشد. ابعاد و عرض تسمه نوار نقاله باید به درستی، متناسب با مشخصات محصولات تولیدی کارخانه و تولیدی مورد نظرتان، انتخاب شود. هنگام خرید این دستگاه باید به قیمت خرید آن نیز توجه داشته باشید تا بتوانید با بودجه مشخصی که در اختیار دارید، متناسب ترین نوار نقاله را تهیه کنید.

    نکات خرید نوار نقاله بارگیری کامیون
    • برای خرید این دستگاه باید با توجه به نیاز شغل خود و بودجه ‌ای که در اختیار دارید مناسب ترین نوار نقاله را تهیه کنید.
    • به مقاومت تسمه نقاله توجه کنید. این قطعه باید در برابر خوردگی، روغن، وزن زیاد محصولات، دمای زیاد و نیروی باد دوام لازم را داشته باشد.
    • عرض و طول نوار نقاله باید بر اساس نوع محصول تولیدی انتخاب شود.

    قیمت نوار نقاله بارگیری

    عوامل مختلف و متعددی در تعیین قیمت نوار نقاله بارگیری موثرند که شناخت این عوامل برای مشتری ضرورت دارد. هر نوار نقاله با توجه به نوع مدل آن و همچنین امکاناتی که در اختیار مشتری قرار می دهد از قیمت خرید مشخصی، برخوردار است. هزینه خرید این دستگاه در بازار بسیار متنوع است؛ زیرا عوامل متعددی در کیفیت و ارزش خرید این دستگاه، نقش دارند.

    نوع مواد اولیه و کیفیت تجهیزات به کار گرفته در ساخت این دستگاه از جمله مهمترین فاکتورهایی است که قیمت خرید نوار نقاله بارگیری را تعیین می کند. هر چقدر نوار نقاله مورد نظر شما از کیفیت و امتیازات بهتری برخوردار باشد، آنگاه هزینه خرید آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مدت زمان گارانتی این دستگاه می تواند در تعیین هزینه خرید آن موثر باشد. بنابراین بهتر است هنگام خرید نوار نقاله به تمام ویژگی ها و مشخصات آن توجه کنید.

    هزینه طراحی و تولید نوار نقاله بارگیری متناسب با سفارش مشتری تعیین خواهد شد. نوع کاربری دستگاه و همچنین کیفیت قطعات آن از جمله عوامل دیگری است که در تخمین هزینه خرید این دستگاه، نقش دارند.

    نقاله بارگیری ارزان

    مشتریان می توانند با بودجه مشخصی که در اختیار دارند، نوار نقاله بارگیری ارزان و با کیفیت خریداری کنند. امروزه شرکت قزل صنعت آریا برای جلب رضایت مشتریان، انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را متناسب با نوع کسب و کار شما و بودجه ای که در اختیار دارید، طراحی می کنند.

    نوار نقاله بارگیری ارزان ممکن است نسبت به سایر نوار نقاله ها امکانات و آپشن های کمتری داشته باشد؛ ولی با این حال برای رفع نیازهای اساسی کارخانه و سهولت جابجایی و انتقال محصولات بسیار مفید و پرکاربرد است.

    هرچقدر نوار نقاله بارگیری ساده تر باشد، آنگاه هزینه خرید آن نیز برای مشتری ارزان تر خواهد بود و هر چقدر پیچیدگی های طراحی این دستگاه بیشتر باشد آنگاه هزینه خرید آن نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *