نوار نقاله متحرک چیست؟

نوار نقاله یکی از تجهیزات و وسایل پرکاربرد در صنایع و کارخانه ها برای انتقال و حمل و نقل مواد به شمار می آید. استفاده از دستگاه نوار نقاله متحرک در افزایش سرعت جابه جایی مواد و بهبود عملکرد آن بسیار تاثیرگذار می باشد. گفتنی است که سرعت نوار نقاله متحرک یا بارگیری را می توان با توجه به نوع محصول بارگیری تغییر داد. همچنین می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد.

نوار نقاله متحرک به عنوان یک وسیله رابط بین ماشین های ماینینگ و نوار نقاله ها محسوب می شود. امکان جابه جایی این دستگاه به راحتی فراهم است. نوار نقاله متشکل از یک وسیله متحرک است که امکان انتقال و حمل و نقل مواد از طریق موتورها و رولرها وجود دارد. کاربرد این نوع دستگاه در کارخانه ها برای انتقال مواد حجیم و یا محصولات بسته بندی شده دیده می شوند. استفاده فراگیر این نوع دستگاه در صنایع  به خطوط تولید نظم بخشیده و از اتلاف وقت جلوگیری می کند. همچنین استفاده از نوار نقاله بارگیری به انتقال مواد سرعت بخشیده و از طریق آن عملیات بارگیری و تخلیه کارآمدتر و بهتر صورت می گیرد.

نوار نقاله متحرک دارای ویژگی ها و مشخصه های خاصی است که در هنگام خرید و انتخاب نوع مدنظر باید به آن ها دقت کرد. طول و عرض نوار نقاله باید در هنگام انتخاب مدنظر قرار گیرد. طول نوار نقاله بسته به نیاز و کاربرد و عرض آن نیز بسته به نوع محموله تعیین می شود. در سیستم حرکت این دستگاه ممکن است از موتور الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی استفاده شده باشد. همچنین در هنگام خرید نوار نقاله متحرک باید به سرعت نوار نقاله، ظرفیت بارگیری و نوع نوار، سیستم کنترل و ایمنی و حفاظت آن نیز دقت کرد.

نوار نقاله متحرک

انواع نوار نقاله متحرک

کاربردهای نوار نقاله متحرک

نوار نقاله متحرک در صنایع و کارخانه ها جهت مصارف و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به برخی از آن ها پرداخته ایم.

▪︎ نوار نقاله متحرک در کارخانه های سیمان به منظور جابه‌جایی و انتقال مواد اولیه نظیر: خاک رس، خاکستر و سنگ آهن نوار نقاله بارگیری سیمان به کار می رود.

▪︎ برخی از آن ها در صنایع ساختمانی برای انتقال و حمل و نقل مصالح همچون: شن و ماسه، آجر، گچ، سیمان کاربرد دارند.

▪︎ انواعی از نوار نقاله های بارگیری در صنایع فولاد برای جابه‌جایی آهنربا و مواد دیگر برای بهره وری استفاده می شوند.

▪︎ استفاده نوار نقاله متحرک در صنعت غذایی جهت حمل و نقل مواد غذایی همچون: دانه های غلات و سبزیجات دیده می شود.

▪︎ از دیگر کاربری های این نوع نوار نقاله می توان به حمل و نقل مواد معدنی در کارخانه های معدنی اشاره کرد. نوارنقاله های بارگیری به منظور انتقال مواد معدنی مانند: زغال سنگ، آهن، مس و سنگ آهن از معدن به کارخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

▪︎ صنایع بازیافت برای انتقال، حمل و نقل و جمع آوری مواد بازیافت شده از نوار نقاله متحرک استفاده می کنند.

▪︎ همچنین نوار نقاله های متحرک برای انتقال مواد در بنادر یا کشتی ها به کار می روند.

نوار نقاله و کانوایر متحرک

شرکت قزل صنعت آریا؛ تولیدکننده انواع ماشین آلات صنعتی

شرکت قزل صنعت آریا یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های انواع ماشین آلات صنعتی در ایران می باشد. این شرکت با به کارگیری بهترین تجهیزات و به روزترین تکنولوژی و فناوری در ساخت تولیدات خود توانسته از رقبای خود پیشی گیرد و به جایگاه ویژه ای در بازار دست یابد. از محصولات تولیدی این شرکت می توان به دستگاه نوار نقاله، پرکن مایعات دستی، درب بند دستی و نازل پرکن مایعات اشاره کرد.

نوار نقاله متحرک به منظور کاربری های متعدد در صنایع گوناگون و کارخانه ها به صورت عمده به کار می روند. به همین دلیل خرید عمده نوار نقاله های متحرک در برخی از صنایع دیده می شود. خرید نوار نقاله های متحرک از شرکت قزل صنعت آریا به این صنایع پیشنهاد می شود. این شرکت برای مشتریان خود امکان خرید اینترنتی را فراهم کرده است. محصولات تولیدی شرکت قزل صنعت آریا در کیفیت بالا و قیمتی مناسب به فروش می رسند. در خصوص قیمت نوار نقاله متحرک می توان گفت که قیمت آن ها بسته به کیفیت، نوع و کارایی آن ها متفاوت خواهد بود. شما با مراجعه به سایت قزل صنعت آریا می توانید از قیمت نوار نقاله متحرک آگاه شوید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید.

سایر نوار نقاله های شرکت قزل صنعت آریا