اسکرو کانوایرهای شیب دار

اسکرو کانوایرهای شیب دار معمولا کمی بالاتر از موقعیت افقی تا 45 درجه از موقعیت افقی کارمیکنند.در بالای 45 درجه یک اسکرو شیب دار یک اسکرو کانوایر عمودی محسوب میشود. با افزایش درجه شیب بازده انتقال کاهش می یابد و نیاز به اسب بخار بالاتری به دلیل اثرات گرانش و عقب افتادن مواد فله نیاز است. بازده انتقال تحت شرایط شیب ویژگی های مواد فله ،نوع اسکرو و گام قرار می گیرد شیب تا 10 درجه: ازدست دادن درانتقال کارایی درشیب تا 10 درجه حداقل است.دریک اسکرو با گام کامل باافزایش سرعت اسکرو ،قطر و کاهش گام میتوان مشکل را حل کرد. شیب بین 10 الی 20 درجه: ازدست دادن انتقال کارایی معمولا بین 10 الی 40 درصد در شیب های تا 20 درجه یک اسکرو یو شکل با 3/2 گام برای اکثر کاربرد ها کافی است.از دست دادن کارای را می توان با افزایش سرعت یا قطر دستگاه اسکرو برطرف کرد .برای غلبه بر جادبه و باز گشت مواد به قدرت موتور بیشتری نیاز است.

شیب بین 20 الی 30 درجه:

از دست دادن انتقال کارایی بین 10 الی 70 درصد در شیب های تا 30 درجه ، اسکرو کانوایر با محفظه لوله ای  و گام کاهش یافته 2/1 و3/2 برای اکثر کاربرد ها توصیه می شود از دست دادن کارای را می توان با افزایش سرعت و قطر اسکرو کانوایر برطرف کرد.برای غلبه بر برگشت مواد به قدرت موتور بالاتری نیاز داریم.

شیب بین 30 الی 45 درجه:

از دست دادن انتقال معمولا بین 30الی 90درصد در شیب های تا 45 درجه است.یک اسکرو کانوایر با محفظه لوله ای و گام کاهش یافته 3/1 و 3/2 و قطر بزرگتر برای اکثر کاربرد ها توصیه میشود. افزایش سرعت اسکرو کانوایر نیز مورد نیاز می باشد

برای مطالعه بیشتر مقاله ی طراحی اسکرو کانوایر را مطالعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *